Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Jaså, du har inget ishotell




Jaså, du har inget ishotell. Jaså du har ett litet ¤#!!§ att nå ut i konkurrensen. Bra. Jag menar – hur svårt är det att kalla sig marknadsförare om man har ett ishotell.Det enda man behöver göra är att ringa pressen och säga: Hej, jag har byggt ett hotell av is – det behöver inte marknadsföras mer. Idén var – och är så bra att det inte behövs något annat. En bra marknadsförare är en som visar resultat i konkurrens, som kan visa varför det han/hon kommer med nu utmanar allt annat så bra.

Och eftersom du inte har ett ishotell så ska vi prata om hur du kan göra annars för att sticka ut och slå på trumman med kraft. Vi ska prata om att göra reklamkupper.


5 tips om att göra en reklamkupp

Samla mod
Sluta vara en fegis. Släpp tankarna på att ”inte kan väl jag ringa till 15 tidningar och säga att jag är så trött på regeringens planer att göra si och så att jag tänker nominera min kanariefågel Sven till statsminister”. Ha kul i kuppen. Händer inget så hade du i alla fall det.

Gagna ditt företag med kuppen
Koppla kuppens innehåll till det du säljer. Det går att hitta på hur många kuppidéer som helst, men idén som genomförs ska alltid gagna det du säljer. Fundera över den krassa frågan: Hur ska vi tjäna pengar på det här till slut?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Men den ska gagna andra också
Att släppa iväg 46 800 rosa ballonger över stan måste vara direkt relaterat till något bra för ditt företag – men också för andra. Din protest/hyllning ska vara en röst för många.

Stå för något kontroversiellt
Bestäm dig för att förbjuda ickerökare att komma in i din restaurang. Se till att bryta mot något. Om du tycker illa om en sak, så gör många andra det också. Du ska leta efter dina sympatisörer i en kupp, inte vara orolig över dem som blir arga.

Planera redan nu
Förbered dig på att haka på något aktuellt som snart kommer. Säg att du säljer programvaror – förbered en annons där du tänker ge bort gratis redovisningsprogram till riksdagsledamoten x (=nästa person som tidningarna kommer att avslöja med fusk i reseräkningar eller vad det kan vara). När skandalen är ett faktum fixar du bara en bild på den personen och kör ut i dina annonser. Skandalen kommer, var så säker

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet PR-tipset här:

Vill du bli expert på PR?
Brevet visar hur du skapar bättre relationer med omvärlden och gör ditt PR-arbete effektivare.

PR-tipset har 4 600 läsare och kom igång 2007.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med böcker om marknadsföring från Bokförlaget Redaktionen.

Här läser du exempel på PR-tipset.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se