Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Så sätter du sporrande mål för dina anställda





Hur bra är du på att sätta sporrande mål för dina anställda egentligen?

Ett bra mål ska vara ju tillräckligt högt för att vara en utmaning men inte så högt att det skapar frustration.


Jämför de mål du satt tidigare med nedanstående punkter:

1. Har din personal lyckats nå minst 75 % av målen?

2. Tar du hjälp av personalen att sätta målen eller kommer du bara med order?

3. Utmanar målen folk att ta sig förbi och utanför sina egna komfortzoner?

4. Gillar personalen målen? Med andra ord: Blir de peppade av dem, snarare än gnäller över dem?

5. Planerar du målen efter förutsättningarna som råder nu och inte bara kopierar tidigare års mål oavsett personalförändringar, allmänt ekonomiskt läge osv?

6. Ger du personalen förutsättningar att nå målen? Har du frågat vad de behöver?

7. Finns det utrymme för ändringar i målen med hänsyn till faktorer som personalen inte råder över?

8. Får personalen konkreta belöningar för uppnådda mål?


Tänk på det här och ändra där du behöver

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se