Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

10 tips om att sälja mer effektivt


Idag ska vi titta på ett mer systematiskt (inte att förväxla med tråkigt) sätt att öka dina vinster.

Man blir ju så lätt hemmablind och börjar riva i allt på en gång när man ska göra förändringar, så den här listan kan du använda när du har tid att titta närmare på det här området.

Häng med nu.

Steg 1. Plocka fram siffrorna så att du vet hur det står till just nu. Du går igenom fakturor, resultaträkningen. Du måste minst veta dina totala kostnader (fasta och rörliga) och dina totala inkomster per vecka månad och år.

Steg 2. Siffrorna du tagit fram visar din nuvarande vinst (egentligen intäkter minus kostnader inom en viss tidsram) Vilken vinstprocent har du nu? Vad vill du att den ska vara om ett halvår? Om ett år? Om fem år? Sätt upp mål som känns realistiska och trovärdiga att jobba för.

Steg 3. Gör en lista över alla dina kostnader och se på dem kritiskt. Vilka kan du dra ner? Vilka kan du ta bort helt och hållet utan att påverka kvaliteten? Hur köper du saker egentligen? Lägger du ner pengar på annonsering som inte fungerar utan att reflektera över det. Marknadsföring ska ge tillbaka pengar och kunna mätas, annars är det pengar i sjön. Analysera helt enkelt var du häller bort pengar som inte ger något tillbaka. Ställ helt enkelt frågan: Varför går den här summan dit och vad åstadkommer det?

Steg 4. Se på dina kunder. Vilka är dina bästa kunder? Kommer de tillbaka ofta. Om du tittar närmare på dina bästa kunder kommer du att hitta gemensamma nämnare som gör det lätt att hitta fler från samma grupp.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Steg 5. Hur ska du nå fler ur din ideala kundgrupp utan att det kostar skjortan? Fundera över var de rör sig, vad de läser, var på nätet de håller till och gör en plan för att nå dem. Vilken typ av marknadsföringsinsats skulle nå flest ur din idealiska kundgrupp?

Steg 6. Testa dina nya marknadsföringsinsatser men gör det bara med metoder som kan mätas. Jag får utslag av företag som bara slänger iväg pengar på marknadsföring som inte kan mätas. För att öka dina vinster måste du veta vad som funkar och vad som inte funkar. Du kan behöva experimentera lite och förlora lite under resan men kunskaperna du får blir sedan dina allra dyraste hemligheter. Fortsätt att göra det som fungerar.

Steg 7. Betala räkningar i tid så du slipper dumma avgifter. Vägra betala idiotiska saker som faktureringsavgifter, administrationsavgifter och annat konstigt som en del företag hittar på för att ta dina pengar. Det jag säger här är att du ska bli mer medveten generellt var pengarna tar vägen.

Steg 8. Utöka dina erbjudanden till kunderna. Försök att hitta nära relaterade produkter och tjänster som du kan sälja till kunderna och därmed bli en mer komplett leverantör. En annan smart sak att testa är att erbjuda någon eller några produkter till ett mycket billigare pris så att folk vågar testa ditt företag innan de gör ett större ekonomiskt åtagande.

Steg 9. Erbjud medlemskap och/eller hitta andra sätt att belöna trogna kunder så de vill stanna kvar hos dig.

Steg 10. Släpp inte marknadsföringen när det börjar rulla på bättre. Det är ett stort misstag att sluta marknadsföra i goda tider. Testa nya saker när det känns bra i magen. Och var kundernas bästa vän – det är det bästa sättet att öka lönsamheten.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se