Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

9 skäl till varför du och jag och alla andra köper saker


Lyssna ordentligt nu för här ska du få veta något som de allra flesta glömmer bort – varför folk egentligen köper saker.

Det finns 9 skäl som är viktiga för alla som säljer saker att använda för att få kunder att börja lyssna och du kan använda några eller allihop när du visar fram ditt erbjudande för omvärlden.

Säljare brukar normalt göra ett av två fel (eller båda):
1. De krånglar till det för mycket i sin iver att vara coola, snitsiga och trendiga i sina budskap och tänker inte på att det egentligen är ganska enkla behov som styr oss varje dag.
2. De blir självförhärligande och skryter och tror att det är så man når fram till sina kunder. Har inte du också sett annonser där det står ”Äntligen har vår produkt X kommit”. Fel. Fel. Fel!

Och nu ska du få en härlig uppgift.
Vi ska först snabbt kolla varför vi köper saker och du kan checka av om det du säljer tillfredsställer några av de vanligaste skäl som finns för att du och jag ska öppna plånboken. Sedan ska du få tänka lite på hur du kan tillfredsställa de här behoven. Den här metoden är så bra att de som använder den borde ha en särskild licens.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Här är de nio främsta skäl till varför du och jag och alla andra köper saker

1. Vi vill tjäna mer pengar (ha högre lön eller ha mer pengar över, mer pengar helt enkelt)

2. Vi vill spara pengar (Vi vill spara till ett större inköp eller känna oss säkrare eller bara känna att vi får pengar över till annat)

3. Vi vill spara tid (Jobba mindre med något, få tid till viktigare saker)

4. Vi vill se bättre ut (inte bara snyggare utan se bättre ut i omvärldens ögon)

5. Vi vill lära oss något nytt (För egen tillfredsställelse eller för att nå mål)

6. Vi vill leva längre (Komma i form, äta bättre, känna sig mer hälsosam)

7. Vi vill ha det bekvämt ( Slippa problem av olika slag, ha ett bekvämare liv utan strul)

8. Vi vill bli älskade (såklart)

9. Vi vill bli populära (beundrade, respekterade - allt ljus på MIG)

Hemläxa:
Ta var och en av de här punkterna och fundera över hur du kan hjälpa dina kunder att få de önskningarna uppfyllda om de köper av dig, så kommer du att få massor av härliga argument i att använda när du vänder dig till dina kunder.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se