Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Hur skyltar man bäst i butiken?





20 sätt att göra intressant butiksskyltning

1. Sätt prislappar på allt i skyltfönstret så att kunderna vet vad som väntar och kan gå in.

2. Beskriv produkterna med några enkla rader så att förbipasserande kan läsa om dem. På det sättet kan produkterna sälja sig själva.

3. Bygg skyltfönstret runt ett tema. Det kan handla om årstiden som gäller, speciella dagar etc. Det kan också vara tvärtom. Du kan skylta med sommar, ta med sand och paraplyer i skylten och skriv nu är det bara x dagar kvar till midsommar. Som tröst har vi den här veckan extraerbjudande på x.

4. Täck över hela skyltfönstret med papp. I pappen gör du kikhål under vilka det står "Endast för män", "Endast för kvinnor", "Endast för barn". Där inne har du sedan ett specialerbjudande som gäller respektive kategori.

5. Sätt upp en stor glasburk med kolor i och be kunderna gissa hur många som är i burken. Variera tävlingarna när du ska skylta i butiken.

6. Ändra något litet varje dag för kunder som går förbi regelbundet.

7. Om du har stängt: Sätt upp en liten låda där kunderna kan skriva i namn och telefonnummer och vad du ska ringa dem om. Sätt en blyertspenna i ett snöre utanför.

8. Håll fönstret skinande rent

9. Utbilda dem som går förbi. En hårsalong kan skriva "Visste du att människor har 26 000 (eller vad det kan vara) hårstrån på huvudet?”

10. Sätt upp en liten låda med dina broschyrer eller "10 tips" om ditt område som kunderna kan ta gratis.

11. Kan du använda ditt fönster för en demonstration, gör det.

12. Kan du ha en videofilm som rullar och visar dina fördelar? (Eller fem videofilmer som rullar och visar dina fördelar?)

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


13. Kan du ha ett eller fler inramade brev från nöjda kunder? (Har du inga brev, se till att få det.)

14. Kan du ha en eller flera tidningsartiklar om ditt företag (Har du inga artiklar, se till att få det)?

15. Ha en skylt där du räknar ner hur många dagar det är kvar till midsommar för att göra kunderna glada på vintern. Vad som helst som visar att du är en sympatisk person.

16. Det finns få saker som intresserar människor så mycket som en chans att se hur de ser ut. En spegel i skyltfönstret får människor att för ett ögonblick glömma bort var de var på väg och vad de skulle göra och det enda de bryr sig om är hur de ser ut. Håret måste vara okej, så är det bara. När de stannar till framför din spegel har du dina specialerbjudanden i anslutning till spegeln. Samma sak gäller inne i butiken.

17. Använd något som rör sig i ditt skyltfönster. Köp en tågbana och låt ditt erbjudande ta en tur.

18. Ha en julgran i augusti med ett meddelande, t.ex; "Ligger du också efter i planeringen – kom in".

19. Du kan ha ett akvarium i skyltfönstret. Barnen vill titta och då stannar mammorna och papporna också och tittar på dina erbjudanden. Du kan ha en skylt där det står ”Välkomna alla barn att titta på fiskarna" så att föräldrarna känner att de kan gå in utan risk. Lägg till ett P.S: "Alla vuxna barn är också välkomna".

20. När du stänger butiken och släcker ner kan du montera en lysknapp utanför med texten "Tryck här". Butiken tänds upp för ett par minuter och dina extraerbjudanden syns för den intresserade på gatan.

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Butikstipset här:

Sälj mer i din butik
För dig med butik som behöver nya tips och inspiration som hjälper dig att sälja mer i din butik.

Butikstipset går ut till nästan 18 000 prenumeranter och startades 2004.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med bra böcker om att sälja från Bokförlaget Redaktionen.

Vill du veta vad du får - titta här.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se