Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du skriver mycket bättre säljtexter på nätet




Tänk dig en person som letar efter det du kan erbjuda, som hamnar på din sajts startsida – vad har du för godis där som gör att han/hon stannar kvar? Har du en sajt där du skryter om dig själv sida upp och sida ner (mycket vanligt) eller har du en sajt där det är svårt att förstå vad du erbjuder (också vanligt)? Eller har du en sajt som redan när den kommer upp på skärmen känns som en varm och trevlig plats som signalerar ”Du har kommit rätt”? Som signalerar att det här är ett företag som kan sin sak.

Det läskiga är är att din sajt verkligen kan avskräcka kunder. Det underbara däremot är att den också kan göra tvärtom.


Modellen som fungerar är egentligen mycket enkel:

1. Håll fram ett problem för besökaren – så nära att han/hon känner den beska smaken
2. Berätta om varför det är ett problem för besökaren
3. Visa på ett snyggt sätt hur din tjänst löser problemet – helt enkelt, se till så att läsaren vill ha mer av det du kan erbjuda.
4. Visa hur läsaren tar nästa steg på ett enkelt sätt.

Enkelt, eller hur?


Sju tips om hur du gör för att kunderna ska stanna kvar i en timme på din sajt

1. Skapa en rubrik på varje sida (Det är inte säkert att kunderna kommer till din startsida) som får det att vattnas i munnen på besökarna. Men kom inte med generellt företagsbabbel, det har alla hört förut:
Lägsta priser – klick, hej då
Serviceinriktad – klick, hej då

2. Kom till saken direkt på alla sidor. Det betyder helt enkelt att du måste visa exakt hur du kommer att lösa deras problem och tillfredsställa deras behov innan de ens börjar scrolla neråt på sidan. Tänk på saken en stund: Tar du själv dig tid att leta efter vad du är ute efter särskilt länge när du vet att du bara behöver trycka på en knapp och få upp massor av nya träffar? Jag gör inte det.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


3. Ge besökarna ett snabbt erbjudande om att göra något. Du vill att de ska göra något NU. Om de inte gör det så försvinner de och du förlorar chansen.

4. Erbjud besökarna en gratis prenumeration på ett tipsbrev. Det är ett måste. Ge brevet ett bra namn och berätta vad de kommer att få och berätta vad som händer med deras adresser så att de inte blir oroliga över att du ska sälja den eller börja skicka saker de inte vill ha.

5. Håll det enkelt. Ett vanligt misstag är att ha för mycket grafik och bilder. Webblösningar gör det lätt att ha med så mycket läckert att det blir svårt att motstå ibland. Gör så här: Kisa mot skärmen (ja gör det). Ser du en huvudtanke och något som stöder den – eller ser du bara massor av färger, former, mönster, boxar och annat störande? Allt som stör huvudmeddelandet på sidan måste bort.

6. Ge besökarna ett skäl att komma tillbaka. Du kan hjälpa och stimulera den lusten genom att ha aktuell information på sajten hela tiden. Om besökarna kommer in den 10 oktober och ser att det senaste som publicerades på sajten är från den 5 mars, så känner de att sajten är gammal och seg. Om din senaste nyhet är från oktober så klickar det till i huvudet och chansen att de tror på din sajt som resurs är oändligt mycket större.

7. Och varför varför varför jobbar inte byggare med före- och efter-bilder på projekt? Snacka om spännande innehåll

Där har du lite att göra – gör det nu och se skillnad redan om en månad!

Skriv som proffsen!❤️


☑️ Vill du skriva bättre texter privat och på jobbet?
☑️ Tycker du att grammatik är trist?
☑️ Vill du ha snabba tips som lyfter all din skriftliga kommunikation?
☑️ Då är det här en bok för dig!

"Boken är lättläst, pedagogisk och underhållande. Ann-Louise Forsström betar av många aktuella språkfrågor. Hon listar bland annat "onödiga" engelska ord, reder ut hur varumärken ska skrivas, ger instruktioner för hur en bra text hänger ihop och diskuterar varför förkortningar ibland snarare stjälper än hjälper...Pedagogiskt för blivande skrivproffs."
Språktidningen

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se