Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Åtta tips om att göra säljande adwordsannonser


När du annonserar med Adwords så betalar du ju för varje klick. Det är därför det är så viktigt att du når in rätt personer på din sajt. Här kommer tipsen som får folk att vilja klicka på din annons:

1. Rikta dig till rätt målgrupp – de som brukar köpa av dig, inte till “alla”.

2. Ha med nyckelord i själva annonsen, gärna i både rubrik och text. Sök själv på några sökord så kommer du att märka att Google gör sökord i fetstil och då syns din annons bättre.

3. Sälj fördelarna i din annons. En bok om sökmotorpositionering visar hur man gör för att hamna högre hos sökmotorerna men fördelarna är att man tjänar pengar. Ta fram fördelar med det du säljer och prata om dem.

4. Ha med ord som väcker den som ser annonsen. ”Gratis”, ”Nyhet”, ”Rea” är exempel på väckarklockor.

5. Ha med ord som får läsaren att reagera med känslorna och få lite bråttom. Exempel: ”50 % rabatt om du köper idag”, ”Rean tar slut imorgon”.

6. Du har inte mycket utrymme. Ta bort ord som inte måste vara med. Ex: Och, en, i, på osv.

7. Skräm bort gratisgänget (en särskild art som bara är ute efter gratissaker) genom att sätta ditt pris längst ner i annonsen. Om du gör det kommer de allra flesta som klickar vara beredda att betala om de gillar det de ser. De andra, snåljåparna, går vidare till någon som erbjuder något gratis istället.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


8. När du skriver annonsen kan du börja med en längre text och därefter korta ner den. Så här till exempel:

”Vill du bli etta på Google. Nu har det kommit en ny bok som visar hur din sajt kan placera sig högre hos sökmotorerna. Du får tips om hur du gör jobbet själv på ett lätt sätt. Boken innehåller de allra senaste metoderna för sökmotorpositionering beskrivet på ett lätt sätt. Du får lära dig alla metoder som får en sajt att klättra högre. Om du inte blir nöjd eller får din sajt att klättra inom två månader får du pengarna tillbaka. Pris 396 kronor”

Den här texten är lätt att korta ner till det mer kärnfulla:

Etta på Google?
Ny bok visar hur du ska göra! Pengarna
tillbaka om du inte blir nöjd - 396 kr
http://www.redaktionen.se - Länken ska såklart leda direkt till det du ska sälja

Sådär, nu är det bara att börja annonsera med adwords

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se