Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att tjäna pengar på e-post för dig som har en internetbutik

Idag ska vi tala allvar.


Det kommer fler och fler rapporter om att internetbutiker blir vinstgivande. Och samtidigt kommer det undersökningar som visar jobbiga fakta om att många företag inte ens svarar på e-post.

Två läger alltså: De som fattat - och de som slösar bort sitt förtroende - och sina pengar på nätet.


Fallstudie
Förra våren fick jag ett uppdrag att vara med och göra en av de stora svenska affärskedjorna bäst på nätet. Jag började med att chocka dem genom att ställa en attraktiv fråga till alla deras butiker via e-post. Jag utgav mig för att vara en kund som skulle ha en helt ny x-utrustning. Det var lite bråttom men jag var beredd att köpa direkt.

Resultatet är skrämmande:
  • Bara 12 % av butikerna svarade samma dag (Godkänt).
  • Om de inte svarade inom ett dygn räknade jag det som Icke godkänt.

  • Från dag två och framåt kom det spridda svar, en del felstavade, ointresserade med uppmaningar att komma till butiken (om du har lust, typ). Eller så ville de att jag skulle ringa själv trots att mitt telefonnummer var med i meddelandet.

    Efter en sammanräkning två veckor efter att jag skickade det köpsugna brevet hade bara drygt hälften svarat. Hörde du det. Bara hälften.

    Jag skulle köpa grejor för 30-50 000 kronor och visste redan vad jag ville ha.

    De ville bli bäst på nätet.


    Den viktiga frågan:
    Om jag skulle skicka ett köpsuget brev till ditt företag - hur snabbt skulle ni se till att jag fick köpa?

    Idéer som andra har gillat

    469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

    "Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
    Internetworld

    "Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
    Häni Yones, Kramtex Workwear

    "Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
    Daniel Evertsson, Creative Reklam

    ”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
    Christoffer Steffens

    "Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
    Catrin Sandgren Fjärås

    "Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
    Catrin Sandgren Fjärås

    Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se