Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Sälj mer - Sluta med undanflykter





Känner du igen det här: Förra året bestämde du att nästa år ÄR året då ditt företag ska växa. Du gjorde en lista och hade med saker som ”tjäna mer pengar”, ”hitta fler nya kunder” etc. Men trots att du gjorde din lista, så kom vardagen i vägen och du är inte närmare det där målet idag än du var förra året vid den här tiden.

Aj, vad det där gjorde ont.

Faktum är att om du bara tänker på allt du inte gjorde så mår du pyton. Du kanske till och med inbillade dig att tro att du inte hade tid att göra det med alla sistaminutengrejor som dyker upp och förändrar planerna varje dag.

De goda nyheterna är att det inte behöver vara så svårt att nå dina mål. Här kommer en extremt enkel metod för att planera din framgång. Hämta ett papper och en penna så kör vi igång.


1. Tänk på var du vill vara om tre år.
Jag säger tre år för att det är en rimlig tid för att skapa riktig förändring

2. Varför vill du nå de här målen?
Vad är det som motiverar dig till det? Är det för att du verkligen vill eller för att du ”borde” intressera dig för det? Se till så att varje mål på din lista är motiverade av rätt skäl, nämligen att du vill nå dit för att de är idealiska för dina kunskaper och din särskilda styrka.

3. Sätt ett stort fläskigt mål som du verkligen vill nå fram till.
Dröm stort och tänk exakt var du vill att ditt företag ska vara om tre år.

4. Vad kommer att krävas för att nå dit?
Här skriver du ner alla steg som tar dig fram till varje mål. Om du drar in 700 000 om året och vill nå över 5 000 000 inom tre år, så måste du bestämma vilka förändringar du behöver för att nå fram dit. Du kanske behöver:
• Anställa folk som hjälper dig att nå fram
• Sluta byta timmar mot pengar genom att hjälpa fler samtidigt i grupp eller börja utveckla informationsprodukter att sälja inom ditt område
• Nå ut längre än bara till kunder i ditt närområde
• Lära känna människor som kan hjälpa dig att nå dina mål
• Släppa kunder som du inte gillar att jobba med och koncentrera dig på de du gillar (det kan vara de som drar in mest pengar med mindre insats för dig)

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Vad behöver du lära dig för att nå målen?
Behöver du kunna annonsera effektivare, skriva bättre säljtexter, bli en bättre hantverkare, göra en sajt som säljer dina tjänster indirekt, hantera personalfrågor, studera branschledarna närmare?

6. Bestäm vilka av dina mål som är realistiska att nå.
Vilka kan du känna doften av redan? Vilka kan du inte riktigt se vägen till? Om det är många nya saker du måste lära dig – hur mycket tid kan du realistiskt avsätta för att göra det? Har du pengar och andra resurser för att kunna lära dig det du behöver? En annan sak att tänka på är om några av dina mål är motsägelsefulla. Till exempel om du vill tjäna mycket mer pengar, finns det i så fall utrymme att höja din timdebitering tillräckligt mycket för att kunna nå dit?

7. Nu kan vi ta ner planen och göra den till en ettårsplan.
Skälet till att vi började prata i ett längre perspektiv är att det hjälper dig att se vad du verkligen vill nå fram till – som också ger dig en härlig bild av vad du kan nå om du bara anstränger dig. Men, för att nå det där stora fläskiga målet om tre år så är det bra att dela upp det i ettårsmål först.

Sådär, nu har du lite att bita i

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Säljtipset här:

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se