Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Tänk rätt när det gäller sökoptimering


Här är något som jag nästan ramlar baklänges av förvåning över att så många missar – Själva sajten och vad den erbjuder dem som hittar dit. Det är sajten som är slutstationen för besökaren. Det är där de ska handla. Det är därför det är skrattretande hur en del bränner loss alla pengar de har på sökmotorpositioneringsföretag – och samtidigt inte har en sajt som de ditlockade besökarna stannar kvar på. Gör något på. Köper något från. Eller lämnar sin e-postadress till. Det ska de göra på din.

Jag tjatar för att det är helt avgörande för din framgång på nätet. Det är din sajt som ska göra jobbet – det spelar ingen roll hur många besökare du får dit om de inte får lust att stanna kvar eller agera på något sätt. Punkt slut.

Din sajts del i jobbet
Visste du att det finns olika forum på nätet där det kryllar av folk som letar efter de senaste trixen, kodsnuttarna och vad som helst för att få en genväg till högre placeringar. Trams och larv. Jag har jättesvårt att förstå vad de håller på med. De borde vara mycket mer intresserade av att göra själva sajten intressant för målgruppen och att sajten fungerar så att den som kommer dit agerar på något sätt (köper något, ringer, besöker företaget utanför nätet, ger sajtägaren sin e-postadress). Du har hört det redan eller hur. Här kommer det igen:

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Helt enkelt: Vad är det för vits att dra besökare till din sida om de ändå inte agerar på något sätt där?

Lösningen på de flesta problem med sökmotorpositionering stavas smart innehåll. Om du frågar mig skulle jag sätta smart innehåll som nummer 1 alla gånger. Sökmotoroptimering, positionering, annonsering och allt annat som slutar på ”ing” är totalt underordnat det fina ordet innehåll, Det missbrukade ordet innehåll, det trendiga och numera uttjatade och nästan bortglömda ordet innehåll. När det finns ett starkt innehåll på din sajt och när innehållet är aktuellt, relevant och när innehållet drar besökare av egen kraft - då har du klarat innehållsjobbet. Och det fina med det här är att sökmotorer och kataloger gillar innehåll. Det gör också alla de sajter som du vill ska länka till dig så att sökmotorerna gillar din sajt ännu mer. Allt hör ihop.

Så börja tänk på innehåll idag.

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se