Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Webb 2.0 tips


Är du beredda att kavla upp ärmarna idag?

Det har snackats länge nog om webb 2.0. Om att bygga träffpunkter för kunderna. Om att göra alla besökare på sajten delaktiga - och du har inte gjort något åt det. Idag ska vi prata lite mer om det här med hur du kan tänka för att anpassa din sida till den nya tiden.

Här kommer 9 tips.

1. Bestäm vad sajten har för syfte innan du dras med i den allmänna nyhetshysterin och kastar dig in i webb 2.0 och bygger forum eller communitys för dina besökare måste du ha klart för dig varför du ska göra det. Det är ingen mening att lägga ner massor av pengar för att ”hänga med”. Din sajt kan fungera galant som den är med bara 3-4 sidor information. Om den drar in det du vill att den ska dra in, så kan du sluta läsa här. Annars – tänk noga igenom vilka strategiska mål du vill nå med sajten. Med den utgångspunkten är det lättare att värdera allt man KAN göra.

2. Gör läxan. Vad har du under den gångna resan hört kunderna säga att de vill ha av dig? Vad uppskattar du hos andra sajter du besöker? Surfa runt och anteckna det som andra gör bra – och gör likadant. Om DU gillar det är chansen stor att dina besökare gör det också. Låt det här ta tid – använd ett par månader till att ladda upp med idéer. Fråga sedan några kunder vad de skulle uppskatta av det du kommer fram till.

3. Uppfinn inte hjulet – det finns redan. Om du planerar att riva ner väggarna på din sajt, se till att du bygger nya som fungerar bättre. Följ den standard som redan är etablerad på nätet. Helt enkelt – laga inte det som redan fungerar.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Lägg 90 % av tiden på att skapa/förändra innehållet på sajten. Ja, det är för innehållet vi kommer till din sajt. Ta nya produktbilder. Visa dem stora och små. Gör dem nedladdningsbara för pressen. Ta hand om de frågor kunderna ställer ofta och svara på dem direkt på sajten. Idag vet du också mycket mer om dina besökares skäl att besöka dig. Vad kan du göra mer för dem?

5. Sätt på dig projektledarhatten. Ett projekt som att bygga om en sajt kräver en fast hand. Du måste ha en tydlig plan där aspekter som tid och pengar finns med. Och viktigast av allt – en deadline för när sajten ska vara klar och lanseras (det går att dutta i all oändlighet med en sajt). Hellre något bra idag än något perfekt imorgon!

6. Akta dig för kommittéer.
Bjud in folk att tycka, men var beredd på att nästan alla kommer att tycka olika. Lyssna efter konstruktiv kritik som hjälper dig att nå målen med sajten och sortera bort det allmänna tyckandet genom att ställa rätt fråga:
- Vårt mål med sajten är att…….. Tycker du att förändringen stödjer målet? Om ja, varför? Om nej, varför inte?

7. Byt system. Om du inte har en sajt där du själv kan ändra de viktigaste sakerna (CMS – Content Management System) så råder jag dig att skaffa det. Det är dags att du tar klivet från daglig kommunikation med en webbdesigner till att lära dig lite själv – det är enkelt (till och med jag fattar hur man gör).

8. Bygg sajten för att klara fem år. Det är en del jobb att bygga om en sajt och därför är det bra att du tänker i ett längre perspektiv och försöker få med tankar för framtiden redan nu.

Ja, där har du lite att bita i

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se