
"Om man aldrig har jobbat aktivt och medvetet med PR - var ska man börja egentligen?"
Ja, vad står det egentligen i regelbokens första stycke, i första kapitlet, på de första raderna?
Antagligen det här:
1. Utgå alltid ifrån målgrupperna. För att du ska bli framgångsrik när det gäller att föra ut ditt företags budskap bland dina målgrupper är det nödvändigt att du utgår ifrån deras behov och situation. Samma slags information kan inte intressera alla, undvik därför massutskick och sätt alltid dem som ska ta emot din information i första rummet innan du tänker på vad som är bäst för dig själv och/eller ditt företag.
2. Etablera dig som en kunskapsresurs. Bästa sättet att få kontinuerlig publicitet är att etablera sig som en kunskapsresurs åt ett antal olika nyckeljournalister. Ring upp eller skriv till de journalister som bevakar ditt verksamhetsområde/din bransch och tala om för dem att de kan kontakta dig när som helst om de skulle behöva en kommentar eller en förklaring till något komplicerat förhållande.

Introvertas revansch är här – direkt från tryckeriet!
Efter månader av väntan, tyst förväntan och undvikande av all onödig social kontakt är den äntligen här – Den ultimata överlevnadsguiden för introverta!
Rykande färsk från tryckeriet, redo att hjälpa dig att hantera en högljudd och ytlig värld utan att offra din mentala hälsa (eller din värdighet).
🎉 Det här är introvertas revansch! 🎉
📖 Den här boken är för dig som:
✔️ Ser en tom kalender som en personlig seger.
✔️ Vill bemästra konsten att smyga ut från fester utan att någon märker.
✔️ Längtar efter att få en vetenskaplig bekräftelse på att introverta är bättre än extroverta.
✔️ Drömmer om ett liv där ingen ställer den fruktade frågan: "Varför är du så tyst?"
✨ Full av humor, vassa insikter och briljanta strategier visar Den ultimata överlevnadsguiden för introverta att vi introverta inte bara överlever – vi regerar.
🔥 Introverta har väntat länge på sin revansch – och nu är den här!
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
3. Håll igång din PR-satsning. Försök att hålla kontinuitet i din PR-satsning även under stunder av intern nyhetstorka. Skriv debattartiklar, svara på debattinlägg, skicka en tipsartikel till din branschtidning, arrangera ett öppet hus. En PR-aktivitet, om än så liten, varannan månad är en bra målsättning.
Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet PR-tipset här:

Vill du bli expert på PR?
Brevet visar hur du skapar bättre relationer med omvärlden och gör ditt PR-arbete effektivare.
PR-tipset har 4 600 läsare och kom igång 2007.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med böcker om marknadsföring från Bokförlaget Redaktionen.
Här läser du exempel på PR-tipset.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.